Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hurup & Bedsted - The Never Ending Story

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/10 2014, 11:19 (3471 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Så konklusionen er indtil videre fortsat: Vi ved, hvornår DSB ændrede Hurup til Hurup Thy og Bedsted til Bedsted Thy. Men stadig ikke hvorfor. Vi har mange kvalificerede gæt, men ingen konkret viden.

Næste skridt bliver for mit vedkommende at kigge lidt mere i 2. distrikts arkiv på Landsarkivet for Nørrejylland i Viborg, når jeg alligevel er på vej gennem arkivet. Men om jeg finder noget brugbart og om jeg finder det i morgen eller om fire år, vides ikke.


Denne uafsluttede sag har ligget død i knap halvandet år. I fredags dukkede der lidt sagsakter op. Men stadig ikke svar på hvorfor.

Klik på billederne for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]
[image]
[image]
Sagsbehandling december 1947-januar 1948 i anledning af stationsnavneskift fra Bedsted til Bedsted Thy. Klik på billederne for højere opløsning. Arkiv: Landsarkivet for Nørrejylland TTDSB-100A BB-520/Thomas Boberg Nielsen.

[image]
Sagsbehandling 5. oktober 1944 i anledning af stationsnavneskift fra Hurup til Hurup Thy. Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Landsarkivet for Nørrejylland TTDSB-100A BB-521/Thomas Boberg Nielsen.

Spørgsmålet om hvorfor er stadig ubesvaret. Men nu dukker der pludselig et nyt "begreb" op: Hurup-Øst!
Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]

[image]
Postkort p.t. til salg på QXL: http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/l/cn23257/lt5/pn55/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak