Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nødvendigt med aktindsigt for korrekt Rejsekort-pris (Generelt)

af thomash, 29/11 2014, 23:43 (3456 dage siden) @ PD Hansen


Kan du forklare det rimelige i at en kunde er nødt til at spilde kundens egen tid med aktindsigtanmodning bare for at sikre at prisen bliver korrekt. Er det rimeligt for kunden?

Hvis du har læst Thomas's indlæg, og sat dig ind i hvordan han rejste, kan du så ud fra følgende jeg har citeret fra rejsekort.dk fortælle mig, hvad der er forkert i den måde han er blevet opkrævet på?

Sammenhængen mellem zoner og tid
Antallet af zoner svarer desuden til en vis maksimal rejsetid (i timer/minutter). Det vil med andre ord sige, at zoner i nogle tilfælde måles i afstand og i andre tilfælde i tid. Fx er der for tre zoner i Hovedstadsområdet en maksimal rejsetid med rejsekort på 1 time 15 minutter. Overskrider din rejse denne tidsgrænse, prissættes den i stedet ud fra det antal zoner, som din rejses varighed svarer til. Tager rejsen i Hovedstadsområdet fx 1 time og 25 minutter, kommer du til at betale for en rejse i fire zoner i stedet for tre, når du checker ud.

Hans rejse skulle ifølge rejseplanen kunne gøres for 2 zoner. 2 zoner giver en maksimal rejsetid på 60 minutter. På grund af tidlig indtjekning og et forsinket tog, tog den samlede rejsetid over 60 minutter, og Thomas opkræves for en ekstra zone. Er det ikke meget godt i tråd med ovenstående eksempel?

/Thomas.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak