Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagens aktindsigt (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 30/11 2014, 05:35 (3438 dage siden) @ Lars Kongshøj

"Hm. Har en gang stået på Horsens og bestilt en "rød" billet Skanderborg-København og fik at vide at den ikke var gyldig Horsens-København. Jeg sagde "Nå." og gik ud til toget."

Jeg har også engang prøvet at ville købe en superbillig flybillet København-München, fordi jeg ville til Frankfurt, der jo ligger på vejen, men hvortil der ikke var den samme rabat. Det kunne heller ikke lade sig gøre. Surt show! ;-) Når rabatgivningen lægges helt over i Rejsekortet, forsvinder "rød" billet også (eller overgår til udelukkende at være en "print-selv"-billet (hvad den vist stort set allerede er i dag), men der kommer nok andre attraktive tilbud, der kan fylde de ledige pladser i togene op.

"Jeg har også oplevet at blive antastet af togrevisorer i et S-tog mellem Vanløse og Nørreport. De drillede mig lidt, men indrømmede at ingen af klippekortautomaterne på Vanløse virkede, og sendte mig ud for at klippe i Valby mens toget holdt."

Ja, se det er så konduite! :-) Egentlig kunne de jo bare have ladet dig køre med til Nørreport, når de nu vidste, at stemplemaskine i Vanløse ikke virkede, men ved at ulejlige dig ud på perronen, sikrede de, at rejsen blev betalt. De er nogle lumske nogen, de kontrollører. De skal nok finde ud af at få pengene ud af folk på én eller anden måde. :-D

Med venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak