Kattegatforbindelsen er en samfundsmæssig gevinst (Jernbanen i dag)
men kan man virkelig køre 250 km/t ude over Kattegat på en højbro?
Jeg tvivler på, man kan holde tiden nede på en time og ryger den, så kan man lige så godt droppe hele den nye bane på Sjælland også. Jeg er sikker på kattegatkomiteen er fløjtende ligeglade. De vil bare have broen. Formentlig er mange af initiativtagerne de samme, der ifm med forslag om ny lufthavn vest for Aarhus ikke var i stand til at skelne mellem letbane og jernbane.
Der er dog bedring på vej mht politkernes indstilling. Den nye vejle fjord bro er jo - foreløbig - uden asfalt.
Jeg har svært ved at forstå begejstringen for kattgatbroen et sted som her. Netop når man omsider har fået lavet en plan der får udviklet jernbanen voldsomt både i hastighed og kapacitet især i Østjylland og Vestfyn, hvor man jo reelt får mindst fire-sporede baner, så ønsker man en gigantinvestering i en genvej, der hovedsagligt handler om asfalt.