Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegatforbindelsen er en samfundsmæssig gevinst (Jernbanen i dag)

af ThomasTT, 31/12 2014, 15:16 (3415 dage siden) @ ulca

men kan man virkelig køre 250 km/t ude over Kattegat på en højbro?

Jeg tvivler på, man kan holde tiden nede på en time og ryger den, så kan man lige så godt droppe hele den nye bane på Sjælland også. Jeg er sikker på kattegatkomiteen er fløjtende ligeglade. De vil bare have broen. Formentlig er mange af initiativtagerne de samme, der ifm med forslag om ny lufthavn vest for Aarhus ikke var i stand til at skelne mellem letbane og jernbane.

Der er dog bedring på vej mht politkernes indstilling. Den nye vejle fjord bro er jo - foreløbig - uden asfalt.

Jeg har svært ved at forstå begejstringen for kattgatbroen et sted som her. Netop når man omsider har fået lavet en plan der får udviklet jernbanen voldsomt både i hastighed og kapacitet især i Østjylland og Vestfyn, hvor man jo reelt får mindst fire-sporede baner, så ønsker man en gigantinvestering i en genvej, der hovedsagligt handler om asfalt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak