Kattegatforbindelsen (Jernbanen i dag)
Den vedtagne udbygning over Fyn og Lillebælt vil forstærke den logistiske position, som Trekantområdet har opnået med den faste forbindelse over Storebælt.
Det vil i praksis sige, at det nordligste Jylland ikke er attraktivt for en lang række virksomheder.
Med en vellykket Kattegatforbindelse - som sikkert ikke er helt billig - ville Randers - bare som et eksempel - have samme tidsmæssige afstand til Sjælland som Trekantområdet. Hvad der alt i alt ville gavne arbejdspladser og beliggenheder i Nordjylland, også nordenfjords.
Trekantområdet er venstre knæ i det store H. En inddæmmet Svanegrund med en dobbelt-Kattegatbro bliver et ny højere knæ på venstre ben, tættere på landets geografiske centrum, derfor muligt at sælge til gode penge.
Trekantområdet bliver sure. Deres forslag til ny struktur er en ny parallel Lillebæltbro, dvs. 6 + 6 + 2 kørebaner over Lillebæltbro, i sig selv aldeles ubegrundeligt.