Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegatforbindelsen (Jernbanen i dag)

af TorstenPedersen, 4/1 2015, 13:20 (3411 dage siden) @ Nordexpress

Den vedtagne udbygning over Fyn og Lillebælt vil forstærke den logistiske position, som Trekantområdet har opnået med den faste forbindelse over Storebælt.

Det vil i praksis sige, at det nordligste Jylland ikke er attraktivt for en lang række virksomheder.

Med en vellykket Kattegatforbindelse - som sikkert ikke er helt billig - ville Randers - bare som et eksempel - have samme tidsmæssige afstand til Sjælland som Trekantområdet. Hvad der alt i alt ville gavne arbejdspladser og beliggenheder i Nordjylland, også nordenfjords.

Trekantområdet er venstre knæ i det store H. En inddæmmet Svanegrund med en dobbelt-Kattegatbro bliver et ny højere knæ på venstre ben, tættere på landets geografiske centrum, derfor muligt at sælge til gode penge.

Trekantområdet bliver sure. Deres forslag til ny struktur er en ny parallel Lillebæltbro, dvs. 6 + 6 + 2 kørebaner over Lillebæltbro, i sig selv aldeles ubegrundeligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak