Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegatforbindelsen er en samfundsmæssig gevinst (Jernbanen i dag)

af Generaldirektørens sekretariat, 2/1 2015, 01:13 (3414 dage siden) @ ThomasTTT
redigeret af Generaldirektørens sekretariat, 2/1 2015, 01:49

Du lever i en overdrevet virkelighed. 250 km/t er højhastighed og en direkte forbindelse mellem kbh og Aarhus vil formentlig blive den hurtigste forbindelse station-station forbindelse overhovedet i Europa

Jeg er så ikke den eneste, der lever i "en overdrevet virkelighed". Transportministeriet/Niras (2008) opererer med 200 km/t København-Lejre og 250 km/t Lejre-Hasselager. Vejdirektoratet/Trafikstyrelsen (2013) opererer med 300 km/t mellem Lejre og Røsnæs og 300 km/t mellem Hov og Hasselager (det fremgår ikke, om Røsnæs-Hov skal være 250 km/t eller 300 km/t)

Er det realistisk, at den højeste hastighed overhovedet , station til station ikke bare skal være i danmark men sågar over hav

Det fremgår tydeligt af materialet, er man ikke har lagt sig fast på bro eller tunnel eller en kombination heraf

Du må gerne komme med en henvisning til noget urentabelt baneanlæg foreslået fra min side. Du finder dem ikke

Når jeg øjer dine seneste indlæg igennem, ser jeg forslag fra din side om

Arden som skiftestation med dertil hørende sporskifter, elektrificering af Lollandsbanen, en jernbane Varde-Grindsted-Billund, en jernbane Børkop-Kolding, en jernbane Billund-Give, "genåbning" af Assensbanen og Ringe-Faaborg, (hvilket i realiteten vil sige en helt nye jernbaner, hvor kun traceen kan genbruges), en ny jernbane Hedensted-Jelling, en ny jernbane Låsby-Ry, en ny jernbane Låsby-Hammel-Laurbjerg og metro i Holstebro(!)

Mine ideer om jernbanens udvikling er trods alt ikke mere urealistiske end, at de i modsætning til dine, rent faktisk er politisk vedtagede

Hvor mange af de af dig foreslåede projekter nævnt ovenfor er det nu lige, der er "politisk vedtagne"?

og så er det i øvrigt noget pjat at sige, at der ikke er skattekroner involveret. Dette projekt vil kun blive realiseret, hvis staten på skatteydernes vegne garanterer for projektet. Det er altså også potentielt skattekroner

Der er ikke skatteyderkroner involveret. Staten garanterer for lånet (som ved Storebælt, Øresund og Femern). Holder regnestykket af en eller anden grund ikke, forlænger man afdragstiden.

Kattegat er ekstremt usikkert projekt ( det er jo derfor det i praksis er droppet)

Rent vrøvl.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak