Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danske politikere åbner for udskydning af åbningen af tunnel (Generelt)

af ulca, 25/6 2015, 06:22 (3228 dage siden) @ Nordexpress

At der ikke skulle kunne findes en traktionsløsning for persontog mellem Puttgarden og Lübeck i en situation i 2021, hvor der kan køres elektrisk 200 km/t København-Puttgarden og siden elektrisk fra Lübeck er vel noget køkkenbords-spin.

Njah, muligvis men så skulle man arrangere udskiftning af lokomotiv eller tilkobling af et diesellokomotiv i Puttgarden hvor man efter de nuværende planer vist ikke kapacitet hertil ved tunnelens landanlæg. Hvis den løsning skulle blive valgt, hvad jeg tvivler på, så bliver det nok snarere i Nykøbing F.

Tidsgevinsten vil gøre toget attraktivt såsnart hele den danske forbindelse med tunnel er færdig.

Det kan du godt have ret i.

Men det må tages som et faktum, at i dagens politiske situation ville ingen godstogstrafik blive tilladt på strækningen fra f.eks. 2021 forud for færdiggørelsen af den ny strækning i Holsten, ligesom kapaciteten på den gamle strækning er begrænset.

Plus det faktum at den nuværende bro over Fehmarnsund ifølge beregninger ikke kan klare belastningen fra godstog. Så forhåbentlig omfatter den tyske plan en ny forbindelse der, hvor ét forslag omfatter en sænketunnel; her kunne man måske få bygget et par ekstra elementer på element fabrikken på den danske side.

Når dertil kommer håbet om at nedbringe byggeprisen for den danske strækning med Storstrømsbro kan man jo kun byde snusfornuften velkommen.

Helt enig.

Skulle Hamburg få tildelt Olympiske Lege i 2024 er der sikkert mange projekter, der af uransalige årsager kan blive bygget færdige før sommeren 2024.

Ja, det er sket før at man ved et OL satte byggetempoet på visse projekter op, bl.a. ved OL i London; der havde man gang i visse projekter som efter tildelingen fik fremrykket deres færdiggørelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak