Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 23/10 2018, 11:13 (2012 dage siden) @ Scharfenberg

Ja, for inden længe kommer det jo til at koste 5000 kr. om måneden at pendle med S-toget fra Dyssegård eller Husum til Nørreport. Og så kan det jo lige så godt betale sig at lease en lille mellemklassebil, der vil kunne være på Nørreport marginalt (hvis overhovedet) hurtigere end toget.

Det handler jo ikke kun om at komme fra Dyssegård/Husum til Nørreport. Når/hvis man anskaffer bil, så vil den jo også blive brugt til meget andet end bare at komme til/fra job eller til/fra Kbh fra forstæderne. Det handler heller ikke kun om hastighed, det handler også om komfort, stabilitet, kundeservice, muligheden for at komme afsted når man har lyst og mange andre ting.

Og i mit tilfælde også en modstand mod Rejsekortet, som fra næste år bliver den eneste mulighed (bortset fra pendlerrejsekort til en fastlåst strækning), hvis man ikke vil betale den dyre enkeltbillet hver gang.

Med i hvert fald 10 år endnu inden der er lys for enden af tunnellen, så vil endnu flere blive vippet over på en bil, fremfor den kollektive trafik i hovedstadsområdet. Københavnernes bilejerskab er allerede steget voldsomt siden år 2000 - hvorfor mon?

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak