Damplokomotiver fra Aalborg til Vendsyssel i 1960'erne (Generelt)

af Peter Christensen, mandag 20. maj, 2019, 15:41 (36 dage siden) @ Steff

Men som jeg ser det har det ikke været et problem i 1960´erne overhovedet. Der var jo mange depoter i Jylland (Fredericia, Aarhus m.fl.) der havde dampture og det samme for Sjælland/Falster (København, Næstved m.fl.)

Meget enig i at, det næppe har været et problem at støve et sæt personale op selv sent i 60'erne; som du skriver, mange var startet med damp og jeg er ikke sikker på, at DSB havde en hel masse med generhvervelse af "dampbeviser" hvis man ikke havde kørt damp i en lænere periode.
Det var nok mere hvem som "gad" at kører damp. Bevares, hvis det ikke er muligt at finde personale via dem med en positiv indstilling til damp, så er der tjenestelige ordre...en ulempe for tjenestemænd.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Den Bornholmske Jernbane
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen