DSB akutte beslutninger... (Generelt)

af Frank Poulsen, tirsdag 19. november, 2019, 11:53 (19 dage siden) @ RasmusD

Uden at vide for meget om forholdene på lille syd:

Der er ikke nogen regler om at pauser skal holdes et bestemt sted eller ikke må flyttes. Men der er kun ét godkendt pauselokale på strækningen, og det er i Næstved. Det er også der al lokomotivpersonalet på strækningen kører fra. Så selv hvis man valgte kun at køre Roskilde-Køge med de to-tre togsæt der er strandet på den side af bruddet, så skal man til at sende folk frem og tilbage med taxa for at afløse og holde pause. Hviletidsreglerne gælder jo stadig. Jeg ved heller ikke hvor langt sådan en MQ'er kan køre, før der skal forsynes.

Hvis der ikke i forvejen ligger en plan i skuffen til den slags, så tror jeg den er svær lige at strikke sammen op på fem minutter. Togbus-planen er til gengæld klar og kan sættes hurtigt i værk.

Ja og det er jo netop det der undrer mig, at der ikke er en plan i skuffen klar til et sådant scenarie. Et eller andet sted er jeg lige ved at sige at tog burde indrettes en tjenestekupe, hvor lkf og tgf kunne afholde pauser i "nødsituationer", så de kunne holde pause i toget! Dermed ikke sagt at ordentlige forhold skal være til stede i dagligdag, men der kunne udvises lidt større samarbejdsvillighed hvis de havde et "bur" i selve toget. Fagforening og arbejdernes kamp er fint, men nogle gange også lidt for regelret... Siger jo ikke at faste planer osv skal indeholde den slags. Men i netop en situation som denne der gælder 4-5 timer så tænker jeg det var en mulighed. Men der skal nok skrives 700 sider i en overenskomst om detaljer for hvor ofte og i hvilke situationer og gøre det hele alt for kompliceret til nogle overhovedet vil bruge det... (ja fordomme har jeg nok af haha)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen