Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af Svend @, søndag 09. februar, 2020, 17:32 (13 dage siden) @ Simon1906

  • ...
  • ...
  • ...

Jeg har læst om broen over Fehmarnsund forbliver enkeltsporet kunne man måske også her? Så sparer man lidt penge. Man behøver jo vel ikke skulle køre 200 km t hele vejen selvom det er ønskværdigt 8g man skal vel også standse i Nyk F.?
Tænker ikke DB vil køre med 200 km t over Fehmarnsund.
Med venlig hilsen

Simon
Hedehusene

.
Næste forslag her på forummet bliver vel, at man helt kan spare at bygge en tunnel til jernbanetrafik og fortsætte med at sejle tog over med færger.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen