Den danske jernbane er ineffektiv og dyr i drift. (Generelt)

af Peter Christensen, onsdag 24. februar, 2021, 13:30 (54 dage siden) @ andersj

Du har ret i at det ikke er gunstigt men vi er i en relativt låst situation. Vi kan ikke elektrificere til Aarhus pga. IC4 men IC4 kan ikke udfases før der kommer nye eltog.

Det er jo løgn.
Det er udelukkende et spørgsmål om at BDK på ingen måde ikke VIL immunisere.
Argument med "så kan IC4 ikke komme på værksted" har kørt i mange år, men det bliver det altså ikke mere rigtigt af.

Hvad er dyrest?
Immunisering eller holde IC4 i drift?
Umiddelbart skulle det nok være billigst at immunisere trods det at det kun bliver for en kortere årrække.
Faktisk - jo mere signalprogrammet bliver forsinket, jo bedre idé og økonomi i immunisering.
Desværre er det to forskellíge kasser, så reelt skulle finansministeriet - for det er jo dér alle pengene kommer fra alligevel - kunne banke transportministeriet/DSB/BDK på plads.
Desværre fornemmes en vis ligegyldighed i den retning. Faktisk får jernbanen lov til at gøre som den vil uden ret meget retning. Og passagerene? De stemmer med fødderne og bliver væk....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen