Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den danske jernbane er ineffektiv og dyr i drift. (Generelt)

af andersj, Aalborg, 24/2 2021, 12:53 (1119 dage siden) @ P.Jensen

Bent Jensen
Dit svar på mit indlæg er præcist hvad jeg mener.

Du skriver: Giv tid - når der elektrificeret til Århus - måske 5 år? Holbæk får også eldrift er det indenfor et par år? Køge Køge Nord, var det ikke 2024.

Det jeg anker imod er at alt bliver færdigt på samme tid - således at alt kan blive forsinket lige meget. Hvorfor ikke gøre noget af det (nogle strækninger) færdig i år, eller næste år?? Og i en rækkefølge der gavner mest og flest?

P.Jensen

Du har ret i at det ikke er gunstigt men vi er i en relativt låst situation. Vi kan ikke elektrificere til Aarhus pga. IC4 men IC4 kan ikke udfases før der kommer nye eltog. Nye eltog skal helst først komme når hele nettet er ved at være klar til eltog for at undgå overkapacitet.

Nu får man jo snart endnu en faktor ind i ligningen med leverancen af de nye togsæt, som jo også får stor indflydelse på udrulning af både SP og EP mellem Fredericia-Aarhus.

Men i det mindste er Ringsted-Nykøbing F færdig til årsskiftet (undt. den nye Storstrømsbro) hvilket bl.a. giver flere afgange på hele strækningen. Men her er man jo også afhængig af det eksterne projekt som Storstrømsbroen er i forhold til elektrificering fra Vordingborg til Nykøbing F.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederDSB E966

Jernbanebøger

Nordbanen

Nordbanen. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak