Den danske jernbane er ineffektiv og dyr i drift. (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 23. februar, 2021, 17:12 (117 dage siden) @ Peter Christensen

Det kommer der næppe meget ud af!

Næ, men gennemgangen ser faktisk ganske sober ud (og er vel ikke den store overraskelse).

Sober, men stærkt misvisende. Forslagsstillerne er jo selv medskyldige. Ja i nogle tilfælde direkte skyldige.
Hvilken regering var det der syltede Togfonden 2015-2019?
På trods af det store grønne brede forlig i 2009, inkluderende forslagsstillerne, så blev penge til hastighedsopgradering Ringsted-Odense ikke bevilliget før ultimo 2018, næsten 4 års forsinkelse fra Ole B. Olesens side.

Desuden er Banedanmarks ledelse for længst skiftet ud (med god grund).

Så det ligner politisk opportunisme, for der er nok ikke tvivl om at der skal ske en eller anden omstrukturering af jernbanen, siden Transportudvalget har indkaldt til de 2 heldagskonferencer herom i de kommende par uger. Men omstruktureringen er mest i Transportministeriet og Transportstyrelsen, foruden at dele af Banedanmark tages ud og gøres mere selvstændige.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen