Den danske jernbane er ineffektiv og dyr i drift. (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 24. februar, 2021, 13:48 (54 dage siden) @ Peter Christensen

Du har ret i at det ikke er gunstigt men vi er i en relativt låst situation. Vi kan ikke elektrificere til Aarhus pga. IC4 men IC4 kan ikke udfases før der kommer nye eltog.

Det er jo løgn.
Det er udelukkende et spørgsmål om at BDK på ingen måde ikke VIL immunisere.
Argument med "så kan IC4 ikke komme på værksted" har kørt i mange år, men det bliver det altså ikke mere rigtigt af.

Det er rigtigt at man kan immunisere, men hvad får man ud af det? Man har jo allerede i dag ikke nok elektriske togsæt til at køre el-drift på de allerede elektrificerede strækninger, så det vil jo fortsæt være IC3 under køreledninger hvis man immunisere og elektrificere. IR4 vil nok ikke være smart at sætte ind mellem Aalborg/Aarhus og København hvis man ikke vil skræmme flere passagere væk.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen