Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 30/10 2021, 01:01 (912 dage siden) @ anho

Desuden er det oplæg som BaneDanmark kom med kun ment som et foreløbigt udkast. Der er allerede blevet præsenteret alternativer - inklusive et som jeg personligt synes ser meget godt ud, hvor perron 1-4 forlænges således at de bliver lange nok til at betjene to tog ad gangen, og så udstyres med omkørselsspor (a la hollænderkryds). Så får man fire perronspor til hver af Øresundsbanen og Ny Bane, hvilket giver bedre kapacitet og giver bedre adgang for passagererne, som ikke skal op og ned ad Tietgensbroen.

Hvis du kigger BaneDanmark's materiale igennem, så kan du se at der stadig er mulighed for at køre togene ind til Hovedbanen via andre spor, hvis det bliver nødvendigt - og det på trods af at antallet af skiftespor bliver reduceret. Dette er også en af fordelene ved forenkling.

Jeg er stødt lidt hovedkuls på denne debat -- hvor kan man finde og læse bemeldte oplæg?

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak