Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (level 1?) (Generelt)

af steenth, 30/10 2021, 23:22 (911 dage siden) @ esni

Hvis man (nogle ville kalde det en hjerneblødning) valgte at bibeholde de ydre signaler, men lod dem overvåge emd ETCS level 1 Full Supervision i stedet for med ZUB123 (evt parallelt med?) ville man så skulle definere særlige ETCS-beskeder for fx 2grønne-med-brækket-arm eller ville man overføre en beked om 'max-yy-km/t-om zzz-meter' via balisen eller?

Det er det sidste. Den LEU, som er aflæser signalet, omsætter det til et telegram med en togkørselstilladelse med hastigheder og afstande. Det samme princip er med ATC. For 1, 2 og 3 grønne er afstande forskellig efter sted og slutpunkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak