Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (level 1?) (Generelt)

af esni, Frederikssund, 30/10 2021, 16:57 (912 dage siden) @ Per Holm

Hvis man nu skulle bestemme sig om med hensyn til ERTMS niveau på København H, kunne det så lade sig gøre umiddelbart at installere niveau 1 FULL SUPERVISION, eller skal man i gang med et større arbejde med at definere særlige datagrammer til de normale danske signalbegreber?


Er det ikke nogenlunde det som STM-DK er udviklet til, at oversætte fra det danske ZUB 123 til ETCS?

Det var ikke det jeg mente med mit spørgsmål.
Hvis man (nogle ville kalde det en hjerneblødning) valgte at bibeholde de ydre signaler, men lod dem overvåge emd ETCS level 1 Full Supervision i stedet for med ZUB123 (evt parallelt med?) ville man så skulle definere særlige ETCS-beskeder for fx 2grønne-med-brækket-arm eller ville man overføre en beked om 'max-yy-km/t-om zzz-meter' via balisen eller?

ERTMS får med tiden større datakapacitet. Hvis det i få tilfælde ikke udvikles hurtigt nok er det vel bare et spørgsmål om i en periode at beholde ZUB 123 frem til ERTMS er kommet over på 5G mobilteknologi?

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak