Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)

af steenth, 30/10 2021, 23:33 (911 dage siden) @ Per Holm

Hvis man nu skulle bestemme sig om med hensyn til ERTMS niveau på København H, kunne det så lade sig gøre umiddelbart at installere niveau 1 FULL SUPERVISION, eller skal man i gang med et større arbejde med at definere særlige datagrammer til de normale danske signalbegreber?


Er det ikke nogenlunde det som STM-DK er udviklet til, at oversætte fra det danske ZUB 123 til ETCS?

ERTMS får med tiden større datakapacitet. Hvis det i få tilfælde ikke udvikles hurtigt nok er det vel bare et spørgsmål om i en periode at beholde ZUB 123 frem til ERTMS er kommet over på 5G mobilteknologi?

Bare det at man går fra CSD til GPRS hjælper en hel del og man også flere udbygninger med mere kapacitet med EDGE inden for GSM-R. Det er mere mobiltelefonindustrien, som vil gerne have aflivet 2. generationsmobiltelefon teknologi, som kan bane vejen til 5G som erstatning for GSM-R. Og man har udformet ERTMS version 3.6.0 så ETCS udstyret i toget i fremtiden ikke kan se en forskel hvordan data transmitters...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak