Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 25/6 2016, 19:54 (2862 dage siden) @ Fysikeren

Mht. vedligeholdelse, trafikplanlægning og uddannelse af personale vil det være optimalt, hvis DSB's flåde fremover fordeler sig på:

* Dieseltogsæt til ikke-elektrificerede strækninger (IC2/IC4 el. Desiro/Lint)


Jeg tror det vil være smartere at udlicitere de sidste dieselstrækninger. Der bliver jo kun Odense-Svendborg, Køge-Roskilde og sandsynligvis Vejle-Struer der ikke får køreledninger. De to sidstnævnte forventer man allerede udgår fra DSB's produktion til hhv. Lokaltog og den operatør der vinder strækningerne i Vestjylland ved et nyt udbud i 2021 hvor Arrivas kontrakter udløber.


Hvor har du oplysninger om, at Fredericia/Vejle-Struer evt. skal med i et fremtidigt udbud?

Det er mig der har husket forkert. Det var Aarhus-Langå-Stuer og Struer-Thisted der udgår af DSB's produktion i 2021. Jeg ved ikke hvorfor.

Kilde er side 29 her: http://www.dsb.dk/globalassets/kommunikation/beslutningsoplag-fremtidens-tog-2014.08.25...

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak