Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Persontrafik Aalborg-Aalborg Øst (Generelt)

af andersj, Aalborg, 8/3 2017, 13:55 (2607 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg giver dig helt ret. Man kan også argumentere for hvorfor man placerer et så stort sygehus så langt væk fra nem offentlig trafik... Der mangler generelt noget sammenhæng i hvordan man planlægger institutioner og trafik synes jeg. Som om trafikken kommer i 2. række og må tilpasse sig andre ting. I stedet for at samtænke. Dog uden jeg noget at have det i konkret. Men det føles bare sådan NOGLE gange. (andre gange er det selvfølgelig fint nok)

Aalborg Kommune har i byplanlægningen defineret en vækstakse der strækker sig fra lufthavnen til området omkring universitetet. Det er her der i de sidste 10 år er blevet investeret milliarder i primært boliger men også uddannelsesinstitutioner. Det var i denne vækstakse at letbanen skulle forløbe, dog med start i Vestbyen istedet for Nørresundby, nu bliver det så en BRT løsning hvor jeg frygter at kapaciteten ikke er nok. Men det er helt bevidst at man placere sygehuset netop der hvor der er nem adgang til både motorvej og højklasset offentlig transport, indtil regeringen droppede sidstnævnte.
Løsningen er ikke banen til Østhavnen der slår en stor bue udenom vækstaksen hvor alle de studerende og ansatte på sygehuset kommer til at bo.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak