Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Persontrafik Aalborg-Aalborg Øst (Generelt)

af Frank Poulsen, 8/3 2017, 13:37 (2607 dage siden) @ ThomasTT


Hvorfor skal der være mulighed for at stige af undervjes, når der ikke rigtig vil give mening udover måske Gistrup?
Det nye sygehus vil være det primære sygehus for 10% af landets befolkning, inkludere arbejdspladser i tusindvis og generere årlige rejser i millionvis til destinationen. Selv en beskeden andel til banen vil betyde flere passagerer end mange gange længere strækninger fx ved vestkysten

Skattekroner skal der nok blive brugt. Der planlægges i øjeblikket at bruge ca en halv milliard på opgraderede busforbindelser.

"Give alle en bil" ?? Så præmissen er, at hvis alle havde en bil behøvede vi ikke en jernbane. Med den logik må du gå ind for en total nedlæggelse af jernbanen. Den samlede pris for togfonden+Ringstedbanen+ de nye signaler og nyt materiel kan givetvis finansiere en bil til alle.

Jeg giver dig helt ret. Man kan også argumentere for hvorfor man placerer et så stort sygehus så langt væk fra nem offentlig trafik... Der mangler generelt noget sammenhæng i hvordan man planlægger institutioner og trafik synes jeg. Som om trafikken kommer i 2. række og må tilpasse sig andre ting. I stedet for at samtænke. Dog uden jeg noget at have det i konkret. Men det føles bare sådan NOGLE gange. (andre gange er det selvfølgelig fint nok)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak