Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er Vectron overmotoriseret? (Generelt)

af UTJ, 21/3 2018, 14:41 (2228 dage siden) @ Scharfenberg

Hovedpointerne må være, at:

* Rettidigheden i 2016 var utilfredsstillende, og for DSB's vedkommende skyldtes det primært udfordringer på værkstederne, hvilket der nu er taget hånd om, jf. den forbedrede punktlighed i 2017

* Ved at gå fra ca. 10 til ca. 3-4 litra forventes billigere, bedre og mere effektivt værkstedsvedligehold, efterhånden som Vectron indfases i start-20'erne og nye eltogsæt fra midt-20'erne

.
Det er stadig kun forventninger. Alle kan forvente den slags, men det kræver at organisationen kan omstille sig - det har vi til gode. DSB lover, at "i morgen vil alt være bedre". Den slags plejer ikke at være tilfældet når statsstøttede monopolforetagender skal føre løfter ud i virkeligheden. Men jeg kan læse at der er jubeloptimister og dem skal der også være plads til, det er bare dyrt når det er en del af den offentlige planlægning :-|


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere
DSB MZ1406

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak