Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebroen igen, igen, igen udsat (Generelt)

af Anders Pedersen @, Hornslet, 19/11 2012, 16:50 (4178 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Nordjyske Stiftstidende har idag en artikel om fænomenet på:


http://www.nordjyske.dk/nyheder/v-kalder-transportminister-i-samraad/063e9971-c001-4c7b...

hvor der skrives, at transportministeren af V indkaldes til samråd om sløseriet og amatørismen, som der står i artiklen.

Tænk, hvis det havde været på Storebæltsbroen, at et brofag var blev et ødelagt. Mon så ikke det havde været repareret på under foreløbigt estimat på 11 (elleve) måneder?;-)

Var det storbæltsbroen det var gået ud over ville det have gået meget meget hurtigere.
Hvis alle tog skulle erstattes af busser mellem Korsør og Nyborg.

Hvad vil godsselskaberne sige til det, de var da brokket sig over dobbelsporet mellem Vamdrum og Vojens.
Samtidig så vælger DSB at lade togbusserne kører videre til den 1 Feb. Dermed så er det alle passagerene i Vendsyssel der bliver ramt og ikke kun dem der rejser over fjorden hvis DSB havde valgt at genoptage togtrafikken mellem Lindholm og Frederikshavn.

Efter min mening burde DSB få tranportorteret nogle MR togsæt til Vendsyssel og få genoptaget tog trafikken.
Alternativt nogle Desiro og så kunne NJ stå for trafikken.
De kunne kører efter en særkøreplan med timedrift uden myldertidstog,det ville kræve at der skulle flyttes færre togsæt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak