Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebroen igen, igen, igen udsat (Generelt)

af Anders Pedersen @, Hornslet, 19/11 2012, 21:35 (4178 dage siden) @ jaer

Hvorfor foreslår du nogle Desiro i kombination med, at NJ står for driften? DSB har vel fortsat personale i Frederikshavn, der lige så godt kan køre togene?

Det er jo logisk at benytte samme materieltype, som i forvejen er kendt på de lokale værksteder. Det optimerer også logistikken med reservedele. Og DSB-personalet i Frederikshavn kan da nok tælles på een hånd? De fleste hører vist til i Aalborg.

Og hvor vil du skaffe de Desiro fra? Ja, enkelte frigives vist med indsættelsen af IC2, men næppe nok. Plejer DSB ikke at bruge MR, når der skal indsættes tog i lukkede løb som det ville være i dette tilfælde?

Heller nok mest til MR i dette tilfælde, eftersom de måske er nemmere at skille af og sætte på blokvogn og samle igen når det ankommet til Hjørring.

Hvis ikke de sendes via Sverige.
Der skulle stå en del i Fredericia så kan de jo bruges til opgaven

Det er så et bedre spørgsmål. De "ledige" Desioer skal jo til samdriften Odderbanen-Grenåbanen. Men så kan DSB måske låne et par ledige Y-tog ;-)

Ideen med Desiro er måske at give Nordjyderne nogle nyere tog at kører i at forsøg på at passagerene tilbage i togene igen.

Eftersom de skal vedligeholdes i Hjørring vil det enlig være bedre med en togtype som NJ selv bruger.

Mon de nordjyske politikere kan ligge pres på DSB for at få dem til genoptage togtrakken mellem Lindholm og Frederikshavn inden Jernbanebroen er færdig.

Så kan den resterende strækning klares med nogle færre busser end der bruges nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak