Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

togforurening.dk (Generelt)

af Ove, Struer, 22/12 2012, 15:03 (4161 dage siden) @ Viktor Rasmussen

Hej Svend

Er du generet af dieselos fra DSBs lokomotiver? Det lyder ikke sådan. Det er jeg, og jeg kan fortælle dig at forureningen med dieselpartikler er massiv i området omkring Valby St. hvor jeg bor.
Jeg kan kun anbefale dig at tilbringe lidt tid i området så du kan få en ide om hvordan situationen er.

Jeg kæmper for alle tiltag der begrænser partikelforureningen, og det er desværre DSBs lokomotiver der er langt den største kilde i mit kvarter.

Jeg forstår ikke din pointe. Selvfølgelig er problemet partikelforureningen, men lad os bare sige at kampen er FOR ren luft i stedet hvis det lyder bedre for dig.

At de gamle lokomotiver kan udfases når jernbanen i Danmark er elektrificeret er super. Togforurening.dk er jo et initiativ der viser hvor vigtigt det er at elektrificere banen, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke støtter det i stedet for at prøve at latterliggøre det.
Jeg håber også at der kan gøres andre initiativer indtil da, der kan afhjælpe problemet, og jeg forstår ikke at der findes mennesker som er modstandere af dette.

mvh
Viktor

"Problemet" som en del af os ser det er at i KAN have held med jer. I fokuserer entydigt på at få forbudt forurenene lokomotiver og der vil være en del politikere der vil gribe jere kamp med glæde og forsøge at lave lovgivning der støtter jeg. Det vil så medføre at lokomotiverne bliver fjernet men vi har sandelig da ikke råd til at elektrificere, nej nej, det koster alt for meget, altså flyttes trafikken over på (diesel)busser og privatbiler. Summa Summarum MERE CO2 udledning og mere partikelforurening, måske ikke i jeres lille område men i Danmark som helhed.

Hvis i i stedet for lavede foreningen om til "Kamp for elektrificering af banenettet" ville i slå to fluer med et smæk 1. få fjernet jeres lokale partikelforurening og 2. få nedbragt den samlede forurening.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak