Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

togforurening.dk (Generelt)

af Viktor Rasmussen, 17/12 2012, 14:18 (4165 dage siden) @ Svend Jensen

Hej Svend

Er du generet af dieselos fra DSBs lokomotiver? Det lyder ikke sådan. Det er jeg, og jeg kan fortælle dig at forureningen med dieselpartikler er massiv i området omkring Valby St. hvor jeg bor.
Jeg kan kun anbefale dig at tilbringe lidt tid i området så du kan få en ide om hvordan situationen er.

Jeg kæmper for alle tiltag der begrænser partikelforureningen, og det er desværre DSBs lokomotiver der er langt den største kilde i mit kvarter.

Jeg forstår ikke din pointe. Selvfølgelig er problemet partikelforureningen, men lad os bare sige at kampen er FOR ren luft i stedet hvis det lyder bedre for dig.

At de gamle lokomotiver kan udfases når jernbanen i Danmark er elektrificeret er super. Togforurening.dk er jo et initiativ der viser hvor vigtigt det er at elektrificere banen, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke støtter det i stedet for at prøve at latterliggøre det.
Jeg håber også at der kan gøres andre initiativer indtil da, der kan afhjælpe problemet, og jeg forstår ikke at der findes mennesker som er modstandere af dette.

mvh
Viktor

Jeg har kun én kommentar. Den er til gengæld uhyre vigtig:

"Vælg Jeres kampe med omhu!"

Find noget vigtigt at kæmpe for, i stedet for at kæmpe imod noget. F.eks. elektricificering af banerne. Lav en positiv kamp i stedet for en negativ kamp, det er meget lettere at vinde! Der er f.eks. langt flere fordele i at elektricificere banerne end blot det, at man undgår luftforurening. I øvrigt er jeg ked af, at nogen kan finde på at kæmpe imod tog på nogen som helst måde, idet tog er vores vigtigste nøgle til at bekæmpe klimaforandringer og trængsel samt til at forkorte transporttider drastisk (det er bare endnu ikke helt gået op for dem på Borgen). Hovs, det blev vist til lidt mere end blot en enkelt kommentar


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak