DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB specialvogne 1958 - 1982

1-99     100-199     200-399     400-599     600-799     800-999     1000-1199     1200-3004

A     B     F     H     K     L     M     O     P     R     S     T     U     V

Nr.    Navn Noter
101HjælpevognBygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 101. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Roskilde 1958, Kalundborg 1973-74, Helsingør 1980-81. Gul 1980. Omlitreret ca 1982 til Tjenestevogn 982 0 031.
102Hjælpevogn
Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 102. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved senere Randers. Ombygget 1973 til Specialvogn 749.
103HjælpevognBygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 103. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved. Ombygget 1973 til Specialvogn 748.
104Hjælpevogn
Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 104. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Brande 1958, Frederikshavn 1972-77. Udrangeret 1979.
101Sneplov
Bygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 906 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Roskilde 1964-78, Gb 1980. Udrangeret 1981. Viborg 1981.
102SneplovBygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 913 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Kalundborg 1967, Fredericia 1973-75, Herning 1975-78, Odense 1980. Grå. Udrangeret 1981.
103Sneplov
Bygget af DSB i 1964. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Rødby 1967-75, Næstved 1975-78, Rødby Færge 1980, Nykøbing Fl. 1980. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981.
104Sneplov
Bygget af Hanomag i 1909. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 919 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Kh, Nyborg 1973, Odense 1975-78. Udrangeret 1979 efter uheld.
105Sneplov
Bygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964/65 af Cvk Kh fra P 916 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Ballerup 1967, Padborg 1973, Struer 1975-81. Udrangeret 1981.
106Sneplov
Bygget af Schwartzkopff i 1910. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra P 920 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Slagelse 1967, Århus 1973-75, Randers 1975-78, Århus 1980. Udrangeret 1981.
107Sneplov
Bygget af Schwartzkopff i 1910. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra PR 921 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1967, Rødby Færge 1973-75, Næstved 1975-78, Rødby Færge 1980, Nykøbing Fl. 1980. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981/82.
108SneplovBygget af Frichs i 1924. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra R 963 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Roskilde. Afsporet 4/2-79 ved Fakse på ØSJS og udr.
109Sneplov
Bygget af Hanomag i 1907. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra PR 905 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted reserve 1967, Struer 1973-81. Udrangeret 1981.
110Sneplov
Bygget af Frichs i 1941. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 786 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Gb. Grå. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981.
111Sneplov
Bygget af Frichs i 1941. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 788 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Gb. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1979 efter uheld.
112Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 790 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1973, Padborg 1975-80. Udrangeret 1981/82.
113Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 796 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1973, Padborg 1975-80. Udrangeret 1981/82.
114Sneplov
Bygget af Frichs i 1926. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 797 (evt 798?) tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Nyborg 1973, Odense 1975-80. Grå. Udrangeret 1981/82.
115Sneplov
Bygget af Borsig i 1913. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 936 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Padborg. Udrangeret 1975.
116SneplovBygget af Borsig i 1913. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 938 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1975.
117SneplovBygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1975.
118Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Randers 1973, Århus 1975. Randers 1975-78, Århus 1980. Udrangeret 1981.
119Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Randers 1973, Aalborg 1975-78. Udrangeret 1979.
120SneplovBygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1975.
121Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Frederikshavn. Grå. Udrangeret 1981. Randers 1981.
122Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Frederikshavn. Udrangeret 1981. Randers 1981.
123SneplovBygget af Borsig i 1921. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 955 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Struer. Udrangeret 1975.
124SneplovBygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Herning. Udrangeret 1975.
125Sneplov
Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Herning 1973, Fredericia 1975, Herning 1975-78, Aalborg 1980. Udrangeret 1981.
126SneplovBygget af Frichs i 1924. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 962 tender. 47 tons. 50 km/t. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1981.
127Sneplov
Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Rødby, Næstved 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 980 3 127.
128Sneplov
Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Rødby, Næstved 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 980 3 128.
129Sneplov
Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Fredericia. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 980 3 129.
130Sneplov
Bygget af Scandia i 1976. Hjemsted Fredericia. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 980 3 130.
131SneplovBygget af Scandia i 1976. Hjemsted Århus 1976, Roskilde 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Grå. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 131.
132Sneplov
Bygget af Scandia i 1976. Hjemsted Århus 1976, Roskilde 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Grå. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 132.
141Kørekran
Bygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974.
142Kørekran
Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet.
143Kørekran
Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87.
144Kørekran
Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 982 3 144.
145Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet.
146Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146.
151Skinneudlægningskran
Bygget af Scandia i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 1. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1978. Lokalvogn Svejseanstalten Fredericia 1978-93. 1993 til Jernbanemuseet. Cvk Kh 1996-2002.
152SkinneudlægningskranBygget af Breslau i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 2. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Bæreevne 1000 kg. Trykluftledning. Eftersøgt 1977 - Kan ikke findes. Udrangeret 1978.
153Skinneudlægningskran
Bygget af Breslau i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 3. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1977 og foræret til Kolding Lokomotivklub som DSB TD 8533.
154Skinneudlægningskran
Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 4. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1978. Svejseanstalten Fredericia 1983.
155Skinneudlægningskran
Bygget af Wyhlen i 1959. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. Gul 1980. Lagde 1971 spor på Køgebugt banen. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 3 155.
156Skinneudlægningskran
Bygget af Krupp i 1963. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. 5-akslet. Hjemsted Århus. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 980 3 156.
157Skinneudlægningskran
Bygget af Krupp i 1966. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. 5-akslet. Gul. Hjemsted Kh. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 3 157.
158Skinneudlægningskran
Bygget af Gottwald i 1976. Sporskiftekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 158.
159Skinneudlægningskran
Bygget af Gottwald i 1977. Sporskiftekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 980 3 159.
160Bedriftsværnsvogn
Bygget af Görlitz i 1898. Ombygget 6/2-64 fra Tuborg ZB 99566. Hjemsted Gb. Må ikke indlemmes i tog. Udrangeret 1978. Solgt 1978 til DJK. Lersøen 1978-81. Solgt 1985 til DSB for 122,- kr. og ophugget.
161Betonsprøjtevogn
Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Betonsprøjtevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Kh, senere Århus. Udrangeret 1969.
162BetonsprøjtevognBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1968 fra CU 4169. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 162.
165BrovognBygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 1. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969.
166Brovogn
Bygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 2. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969.
171Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
172BrovægtsprøvevognBygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 2. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
173Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1882. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 3. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
174BrovægtsprøvevognBygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
175Brovægtsprøvevogn
Bygget af Borsig i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 5. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
176BrovægtsprøvevognBygget af Breda i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 6. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
178Brovægtsprøvevogn
Bygget af Esslingen i 1863. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 8. 3-akslet. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968.
179BrovægtsprøvevognBygget af Scandia i 1950. Ombygget 1970 fra Elo 511 1 590. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 951 3 179.
180Brovægtsprøvevogn
Bygget af Skabo i 1896. Ombygget 1970 fra TGC 8908. Bogieakselafstand 1,6 m. 80 km/t. Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 981 3 180.
181Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 1. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967.
181Batteritransportvogn
Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1968 fra HJ 37327. Skruebremse. Transport af batterikasser mellem Belvedere og Cvk Kh. Hjemsted Kh. Udrangeret 1978.
182BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 2. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967.
183BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 3. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
184BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 4. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
185Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 5. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
186BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 6. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
187BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 7. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
188BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 8. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
189Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 9. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget 1963 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
190BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 10. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
191Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 11. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
192BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 12. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
193Brændevogn
Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 13. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
194BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 14. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
195BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 15. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.
196BrændevognBygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 16. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak