DF vil have godstog ned i fart over Storebælt (Generelt)

af Svend @, lørdag 05. januar, 2019, 19:20 (138 dage siden) @ Karsten Henneberg

Måske bude man forbyde transport at sættevogne, som ikke bliver surret fast med kæder, indtil videre? For Hector rail kører vel også sådanne tog gennem dk?


Ja det gør både Hectorrail og DB Cargo fortsat. Det er kun øltoget, der er indstillet.


Måske burde man bare lytte til en mand med kendskab til vind
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-01-04-ekspert-i-vind-stormen-kan-ikke-alene-vaere-sk...

.
.... hvor han bl a udtaler:

"Men vinden kan ikke være eneste årsag til den fatale ulykke, hvor en lastvognstrailer fra godstoget rev sig løs og ramte det modkørende passagertog"

og

"Han mener dog, at man også bør kigge på vindstød, når man skal beslutte, om en bro skal lukkes for togtrafik.
Efter sådan en alvorlig hændelse skal man kigge på alting. Både på montering af trailer, men også på vind. Hver en sten skal vendes, siger han."

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen