Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det kan give sikkerhedsmæssigt bagslag (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 6/1 2019, 12:48 (1937 dage siden) @ Karsten Henneberg
redigeret af Henrik Hansen, 6/1 2019, 13:01

https://www.tveast.dk/artikel/tidligere-lokomotivfoerer-om-lavere-fart-godstog-det-kan-...

Lokomotivføreren snakker om hastighed i tunnelen - andre snakker om hastighed på lavbroen...

Det er lidt svært at følge hans argumentation, for han skriver netop at den optimale hastigheden ved indkørsel i tunnelen er 25 km/t, så rammer toget 100 km/t i bunden og har nok inerti til at trække sig op ad stigningen igen.

Hvis de 25 km/t er optimal ved indkørsel til tunnelen, så er det lidt svært at følge argumentationen med de 80 km/t vil give udfordringer....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak