En tur til Chile - Antofagasta II (Generelt)

af Hans T. Møller @, Risskov, fredag 15. marts, 2019, 07:29 (124 dage siden) @ Hans T. Møller

Vi bliver i Antofagasta lidt endnu.

[image]

Som nævnt ligger der et rist mellem rangerbanegården og havnen, hvor togstammer kan afvente, at der bliver plads til dem. Her står både både fladvogne med kobber ”slabs” og lukkede godsvogne. Jeg ved faktisk ikke, hvad de bliver brugt til?

[image]

Efter risten kommer den gamle personbanegård, og FCABs stationsbygninger er som regel mørkegrønne, ligesom banens gamle personvogne. De moderne personvogne på billedet benyttes af og til i udflugtstog. Sporet til havnen fortsætter mod venstre nede bag bygningens gavl.

[image]

På den anden side af personbanegårdens terræn har jeg ”skudt” dette rangertræk på vej til havnen. Jeg befinder mig på 1. sal i bymuseet, som forresten er et besøg værd.

Desværre er adgang til selve havnen forbudt. Chilenerne er generelt venlige nok, men spørger man om adgang til områder, der normalt ikke er åbne for publikum, er svaret altid:

”Henvend dig til hovedkontoret og kom tilbage med en skriftlig tilladelse,” Jeg må tilstå, at jeg ikke har prøvet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
DSB MH338
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen