Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 5/9 2019, 10:15 (1695 dage siden) @ mikedk2100

Som jeg skrev kunne bussen benytte jernbanesporet de sidste kilometer. Ja faktisk vel fra Vallø og ind til Køge!


Så kan man jo ligeså godt beholde toget, som både er hurtigere og mere komfortabelt end bussen nogensinde bliver. Man skal også have med i beregningen, at en stor del af kunderne forsvinder, når toget erstattes af en bus.

Det koster så 440 mio ALENE at udskifte skinnerne!


Det koster også at fjerne jernbanesporene og asfaltere, både tid og penge - og skal der laves to vejbaner, eller skal busserne passere hinanden på de eksisterende stationer? Skal der laves dobbeltvejbane bliver det endnu dyrere. Endelig vil bilisterne hurtigt finde ud af at køre samme vej, så vil bussen alligevel holde i kø der.

JA - men der er trods alt lidt jern tilbage så mon ikke udgiften er nede på 10-15 mio kr.
Nej - det skal være en busbane som om morgenen sikrer at bussen kan køre ad det gamle jernbanespor fra Vallø til Køge station og her køre ud og holde på busholdepladsen. Når bussen returnerer kører den ad alm. landevej hvor der jo IKKE er trafik af betydning om morgenen mod Syd. Omvendt om eftermiddagen, kører bussen fra busholdeplads ind på det gamle jernbanespor og drejer fra i Vallø og er dermed fri af alle bilerne!


Så kan du ligeså godt lukke banen og tvinge folk over i bilen med det samme.

Nu har alle jo ikke bil!


Østbanen bliver også brugt til at forberede skoledagen/lave lektier (for de mange studerende til gymnasiet eller handelsskolen) eller arbejde undervejs - noget der ikke kan lade sig gøre i en bus, fordi den simpelthen køre mere uroligt.

Så må de gøre det hjemmefra! det er der så mange andre der må! Det er absolut et dårligt argument for at bruge skatteborgernes penge!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak