Ingen penge til lokalbanerne i dagens aftale (Trafikpolitik)
Endelig kan nogen mene, at 15 min. togdriften, der p.t. alene kommer strækningen Hårlev-Køge til gode, er en form for "overkill".
Jeg har bemærket du skriver "kan" nogen mene det er overkill. Men så alligevel vil jeg kommentere, for at overbevise dem der evt. er blandt dem der mener det ;) Det er jo ikke kun det at der er kvartersdrift (ujævn minuttal dog), men når/hvis man går tilbage til sammenkobling igen, så er det jo ikke så meget det at det bliver halvtimesdrift. Det er også det, at vil man så gå ned til timedrift på de små trinbrætter til Køge, eller lukke dem, nogle af dem??? Derudover skal der iregnes ekstra tid til kobling og afkobling i køreplanen. Begge disse ting vil jo også forlænge rejsetiderne fra begge linier til Køge (måske knap så meget fra Hårlev, men lidt vil det jo pga. formentlig ekstra stop undervejs til Køge. Hvor lang tid forventes at brug på kobling?