Nedlæggelse af de fleste lokalbaner (Trafikpolitik)
- I den aktuelle video på grund af at han argumenterer for sin disruption-teori med eksempler fra alle mulige andre industrier end olie- og bilindustrien. I olie- og bilindustrien har denne mekanisme været sat ude af kraft i mere end 100 år, fordi "nogen" ikke har ønsket nogen ændring i den måde, som vi har fået strøm i stikkontakten på eller transporteret os på. Det bliver ikke før at denne "jernhånd" må give slip på sit "monopol" på at levere sin meget forurenende business til en energihungrende verden, fordi batterierne trods deres modarbejde bliver tilstrækkeligt gode til brug i biler - og det er netop hvad olie- og bilindustrien frygter allermest og gennem de seneste 100 år har gjort sit bedste for at modarbejde og undgå
I begyndelsen af det 20.århundrede kæmpede el-, damp- og benzin om at blive det foretrukne fremdriftsmiddel for bl.a, biler.
Når benzin vandt skyldes det ikke diverse konspirationer imellem Henry Ford og Oliemagnaterne. Det skyldes at Benzin har en meget høj energitæthed og er nemt at distribuere. Det er simpelthen det bedst egnede.
Med de seneste landvindinger på batterifronten er det ved at ændres og den netop annoncerede ID.3 fra VW kan have en ret fornuftig rækkevidde.
Det samme gælder for fly og skibstrafikken.
--
Venligst
Michael Deichmann