Dårligt nyt for pendlerne på Lille Syd (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, onsdag 11. december, 2019, 21:43 (317 dage siden) @ steenth

Banedanmark skulle nok have installeret traditionel sikringsanlæg i Køge Nord, så havde alting vel set bedre ud.

Hvad var Banedanmarks argument for ikke at gøre det?


Pris. Det er oppe i 3 cifret millionbeløb, da man skal have et fuld anlæg plus der skal køres noget med linjeblok på Lille Syd og København - Ringsted. Det er meget stort beløb i forhold til den tid det skal bruges - 1 til 2 år... der er par års leveringstid....

I denne artikel er nævnt 350 mio. Andre steder et lidt mindre beløb.
https://ing.dk/artikel/spoegelsesbane-signalkaos-udsaetter-aabningen-ringstedbanen-208592

Hverken priser eller tidshorisont nævnt her har hold i virkeligheden. Den samfundsøkonomiske gevinst ved fuld drift er til gengæld enorm, så selv hvis man leger at det skulle koste tre cifrede mio beløb, ville forrentningen være positiv.
Man ville ikke. Længere er den ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen