Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dobbeltspor Køge N - Køge (Generelt)

af Frank Poulsen, 13/12 2019, 22:16 (1596 dage siden) @ Rørvig Station

Det er jo det dobbeltspor jeg har argumenteret herinde for 1000 gange vel, siden de første tegninger fra den nye bane osv. Det er dømt til at gå galt med krydsningerne. Og det er simpelthen så tåbeligt man ikke har gjort det. Selve Ølby forstår jeg ikke problemet... Man bygger på bro hele vejen langs med nuværende perron, så den bliver en ø-perron, og så kan man gå/cykle neden under mellem pillerne, afhængig af design osv. Det er jeg helt sikker på man kan løse. Jeg ser heller ikke de store eksproprationer for dette anlæg, lidt sti og hjørner af en have, og så skal der selvfølgelig bygges bro over Lyngvej og Stensbjergvej osv. Og man skal under Københavnsvej. Ikke dele jeg anser for umuligt, koster ja, men ikke umuligt. Så hvorfor det skal være et uoverskueligt projekt som nogle her skriver forstår jeg ikke.

Kontra så meget andet, og den betydning det vil få. Denne enkeltsporede strækning vil sprede sig til Kystbanen, til enkeltsporet mod Roskilde, til enkeltsporet mod Stevns, og enkeltsporet mod Næstved... Og man kan jo godt regne ud hvem der vil blive prioriteret... Det skal togene Næstved - mod Kystbanen, og så går det udover den lille lokale bane, som egentlig kunne have det så godt hvis der var dobbeltsporet...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak