Dobbeltspor Køge N - Køge (Generelt)

af andersj @, Aalborg, fredag 13. december, 2019, 20:03 (403 dage siden) @ Rørvig Station

Hvorfor vil du også have 2 spor helt op til køge N.
Meningen med de 2 spor, er jo at man på sigt vil have 15 min drift til Roskilde. Og selvfølgelih en mere stabil drift på strækningen.

Jeg ved ikke hvordan man har tænkt sig at klare kvartersdrift Køge-Roskilde og halvtimesdrift Næstved-Kbh på en lang enkeltsporet strækning. 12 tog i timen.

Teoretisk ville det være muligt, men meget følsomt. Køge-Roskilde skal krydse på Køge station og Lille Skensved. Køge-København skal afgå umiddelbart (2-3 minutter) efter toget mod Roskilde og skal ankomme til Køge umiddelbart før toget fra Roskilde.

Eksempel på minuttal
Afg. Køge
00 mod Roskilde
02 mod København
15 mod Roskilde
30 mod Roskilde
32 mod København
45 mod Roskilde

Ank. Køge
00 fra Roskilde
15 fra Roskilde
28 fra København
30 fra Roskilde
45 fra Roskilde
58 fra København

Det vil så kræve en perron i spor 1, da begge togsystemer skal krydse i Køge samtidig. Burde dog ikke være noget problem at lave 90 meter perron til 2xLint der.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen