Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det gik galt igen...... omkring Næstved og Slagelse (Generelt)

af Frank Poulsen, 2/8 2021, 18:03 (998 dage siden) @ ivar

Der kunne sikkert spares mange offentlige penge, hvis man kom til bunds i, hvorfor i det h h h, offentlig projektstyring og budgettering altid fejler. Baneanlæg, signalprogram, it-systemer, supersygehuse - og sikkert meget andet.

Det vil jeg gerne være med til at betale for. Der vil være et pænt antal hundrede millioner at hente, på holdbare projektstyrings- og budgetteringsmodeller.


mvh
-ivar

Eller også må man bare erkende at store projekter er håbløse at planlægge i alle detaljer. Jeg har altid undret mig over man overhovedet sætter tidsplaner for store projekter. Se hvad der sker (jeg tænker her byggerier af broer osv). Det er jo håbløst at beregne alle processer ned i mindste detaljer. Det er jo dømt til at gå galt. Bare derud af og så er det færdig når færdigt! Og det er så en generel holdning.

Ved sporombygninger så ja, så skulle man være bedre til at give noget luft. Måske lave køreplaner i skjul, klar til hurtig at sætte i værk hvis det er færdig 2 dage før tid, eksempelvis. Men sige til folk, der er busser frem til d. xx... Men så 2 dage før, vi er færdig før tid og der er tog allerede i morgen. Køreplanerne er klar, både for personale og materiel fordi der ligger en plan klar. Sådan synes jeg man burde gøre noget mere. Hellere sætte mere af og så give de positive overraskelser! Det ville skabe lidt goodwill i flere tilfælde end nu badwill i flere tilfælde.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak