Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 30/8 2021, 13:45 (970 dage siden) @ RasmusR
redigeret af Per Holm, 30/8 2021, 14:15

Hvorfor er der ikke nogen der nævner, at man kan sende tog som skal til/fra Sydhavsøerne, og som alligevel ikke skal stoppe i Ringsted, ind gennem Køge og ned til Næstved? Uanset retning er det vist uden konflikter ved Køge Nord, og i Næstved er der måske bedre plads end i Ringsted til at krydse over (hvis man er på vej sydpå)?

Kan man ikke køre hurtigt nok, eller vil man ikke forstyrre nogen man ikke plejer at forstyrre? Eller er der ikke plads på sporet? Eller?

Det kommer fra K23 hvor hele landet mellem Holme Olstrup og Ølsemagle samt Stevnsområdet med et får meget nemmere til og fra Hovedstaden via strækn. 6.

Vil gætte på at det bliver en gevaldig aflastning af strækn. 850. Måske bliver der ligefrem et par S-togstammer til overs til anden anvendelse.

Kritiske røster har sat spørgsmålstegn ved om 1 spor er nok på strækn. 4 Kjn - Kj. Men kan der jo let gøres noget ved ifald "flaskehalsen" viser sig for snæver.

2022-02-15 skulle strækningshastigheden på strækn. 4 Kj - Næ ryge op. Svjh. til 160 km/h. Til påske forlænges Haslev.

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak