Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog til roskilde og helsingør i 2020?

af Torsten Pedersen @, 1/6 2011, 11:16 (4716 dage siden) @ Torsten Pedersen

Og hvis man vil konvertere Boulevardbanen/Kystbanen til 1650 V= til S-togene, skal Øresundstogene så afkortes til København K?


Nok nærmere til Hellerup - så får i det midste 2900 Happiness en direkte forbindelse til Lufthavnen og Malmö.

Men der er ingen grund til at smide penge ud på at konvertere Kystbanen til noget der er dårligere end i dag. Brug dem i stedte på at anskaffe noget mere velegnet materiel.


Jeg må vist gentage spørgsmålet:
Hvis man vil konvertere Boulevardbanen/Kystbanen til 1650 V= til S-togene, skal Øresundstogene så afkortes til København K? For hvis man konverterer Boulevardbane/Kystbane-strækningen Kbh K - Hellerup fra 25 kV~ til 1650 V= kan Øresundstogene ikke køre på den strækning. Hvis man på den anden side ikke gør det, men kun konverterer strækningen Hellerup - Helsingør fra 25 kV~ til 1650 V= så skal S-togene til og fra Helsingør, op til 6 - 9 tog i timen, køre på på S-togssporene fra Kbh K til Hellerup og det er der simpelthen ikke kapacitet til.

Der var jeg nok for hurtig. Der går allerede 6 S-tog i timen til Klampenborg, og dem kan man jo forlænge til Helsingør. S-togs-kystbanen ville så få to ekstra stop i forhold til i dag (nemlig Charlottenlund og Ordrup).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak