S-tog til roskilde og helsingør i 2020?
Et tankespil: Kunne man bore en tunnel fra banegraven ved Vesterport til Østerport, og så lede øresundstogene herigennem?
Man kan også vælge at bore en ny S-togstunnel, men problemet er, at de snart mange metro-tunneler er i vejen, således at eventuelle jernbanetunneler skal meget langt ned i jorden med tilsvarende lange ramper.
En ny S-togstunnel løser selvfølgelig ikke Kystbanens, Øresundsbanens og Kbh H's problemer, så det er OT.
Men glem alt om at konvertere baner - det bliver rasende dyrt
Det tror jeg ikke på. Masterne står der jo allerede. Slag på tasken?
og vil lægge de baner der skal omlægges stille i lange, lange tider.
Det er simpelthen forkert, Jf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester,_South_Junction_and_Altrincham_Railway#Conversi...
Overnight. Intet lå stille.
Jf også
http://en.wikipedia.org/wiki/Montclair-Boonton_Line#Electrification
http://en.wikipedia.org/wiki/Morristown_Line#Electrification
http://en.wikipedia.org/wiki/North_Jersey_Coast_Line#Electrification
De dumheder der er begået, er ikke til at rette op på (f eks at metrolinjen fra Vanløse til
Lufthavnen ikke blev anlagt som en S-bane).
Det ærgrer også mig at Amagerbanens gamle tracé ikke blev brugt til fjernbane med 25 kV~ med forbindelse til København H.