Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timemodellen & Lillebælt (Generelt)

af TWB, 9/1 2022, 20:24 (837 dage siden) @ Hjortlund


Her er jeg uenig.
En togrejse er som regel urolig. Modkørende tog som giver et kraftigt tryk og lyd - men højere hastighed og hyppigere tog bliver det værre- stop med annoncering og af- og påstigning.
Er man uheldig og sidder ved et bord med 4 pladser skal man kæmpe om et hjørne.
Så er der ofte højrøstet tale og ringende mobiltelefoner.:-(
Noget af det kan undgåes såfremt man kan få plads i en "stillekupe".:-)
Og så er der altså mange som ikke har noget arbejde der kan laves i et tog!:-(
Så togrejser udover 2 timer er sjældent spændende medmindre det er rejser i ukendt terræn!:-)
Men sådan er vi forskellige.;-)


Dem der vil benytte toget til at pendle er nok højst sandsynligt folk der godt kan arbejde i et tog. Det ville undre mig meget hvis, at den lokale murer eller bagerjomfru vil bruge toget til at pendle lange distancer. Folk der ikke kan arbejde i toget vil derfor kun benytte det til kortere ture hvor, at det alligevel ikke kan svare sig at arbejde, eller hvis at der er tale om ferie/rejser, og det forekommer et begrænset antal gange om året.

Ja - det er givet rigtigt.
Så kan man jo overveje om samfundet giver indirekte erhvervsstøtte mår de ansatte arbejder til og fra arbejde og samtidigt kan benytte befordringsfradraget.


Derudover er der også højrystet tale og turbulens i et fly, for slet ikke at tale om den larm motorerne i et fly laver.

Larmen er nogenlunde konstant. Så den kan nemmere ignoreres. Der er mange flyture især indenfor Europa som foretages uden turbulens og det er heller ikke ofte det sker på indenrigsruterne.
Til gengæld er der sjældent passagerer som skal af og på ligesom mobiltelefonen ikke kan bruges.:-)

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MK625Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak