Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 6 Kjn Sporskifte (spor 4-5) placeret ud for perron (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 11/1 2022, 15:29 (836 dage siden) @ Frank Poulsen
redigeret af Per Holm, 11/1 2022, 15:56

Sporskifter i kurver medfører forøger vedligehold og slitage


Hvor på min tegning ser du kurver i de sporskifter?

Men en anden har forklaret de er væsentlig dyrere også i ret gren, ved høj hastighed. Den faktor havde jeg ikke tænkt over. Men stadig finder jeg det ærgerligt

Det kunne godt se ud som om clothoiden (overgangskurven) fra den store kurve, der drejer retningen fra mod Kjøge til mod Vigerslev, slutter lige før pgl. sporskifte af hvilken årsag sporskiftet dårligt kunne lægges længere mod syd uden at lande i overgangskurven - med mindre overhalingssporet var lagt ved Lellinge i nærheden af overhalingssporet, Lel spor 3, for det andet hovedspor.

Nærheden til kurven vil også indebære at forlængelse af overhalingssporet, Kjn spor 5, når det skal forlænges til 1500 m godstog, skal ske i den anden ende.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak