Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet ½ år (Generelt)

af Willie Garvin, 30/3 2012, 22:33 (4410 dage siden) @ Morten P

Såvidt jeg kunne forstå på indslag i regionalradioen dagen igennem så vel som på tv-kanalen 24, så er DBS's strandede materiel, blevet serviceret af NJba i Hjørring. Det gælder ihvertfald rengøring og tankning, men om det også gælder toiletter, aner jeg ikke.

I løbet af dagen har jeg kørt et par ture fra Frederikshavn til Aalborg. Rigtig mange af de togpassagerer, som skal fra Frederikshavn og til et punkt syd for fjorden, gider ikke tage toget til Lindholm, for at skifte til bus og skifte til tog igen i Aalborg. Under normale trafikale forhold i Aalborg og Nr. Sundby kører en x-bus fra Frederikshavn til Aalborg på 69 minutter.

På et tidspunkt i eftermiddags omkring 13.30 snerpede trafikken dog til. Det tog omkring 13 minutter at krydse Limfjordsbroen:-(

Men alt i alt har busserne kronede dage i øjeblikket, og sikkert endnu mere, når den store sporrenovering begynder om nogle uger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak