Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Femern og godstog østover (Trafikpolitik)

af jmp ⌂, Vejle, 20/1 2014, 19:23 (3751 dage siden) @ Nordexpress

Jeg siger gerne min mening -- også om relevans.

Den nuværende afgrening mod Bad Kleinen sker syd for Lübeck, altså mellem Lübeck og Hamburg. Ja, man kunne bygge en bane fra lige nord for Lübeck, over/under Trave og til banen mod Bad Kleinen. Men der skal vel være et behov?

For strækningen Fehmarn-Lübeck (i Ostholstein) er det ligegyldgt hvor godstogene drejer fra sydpå. De kommer der under alle omstændigheder når Fehmarn-forbindelsen åbner.

Og så mangler jeg stadig at blive ovebevist om, at bygningen af Fehmarn-forbindelsen vi øge behovet for direkte godstog Sverige-Danmark-Østeuropa.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak