Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Åbenlyse mangler efter TogfondDK? (Trafikpolitik)

af BoergeOf61, Randers C, 17/1 2014, 10:03 (3755 dage siden) @ jmp
redigeret af BoergeOf61, 17/1 2014, 10:14

De meget få tog fra Sverige/Sjælland, der skal ramme Nord-Syd-strækningen, er simpelthen ikke argument nok for at kaste en stor pose penge efter at opgradere 75 km sidebane; især ikke, når turen via Hamburg kun er cirka 25 km længere.

Det må bero på en tysk vurdering.

Få dog et realistisk forhold til virkeligheden og undersøg tingene lidt mere, før end romantiske luftkasteller fremlægges.

Du kan jo selv prøve at undersøge tingene lidt mere - især de ting med en tidshorisont på 6-20 år, som den faste forbindelse over Femern indgår i. Uden det, du kalder "romantiske luftkasteller" ville EU næppe yde tilskud til Femern-forbindelsen.

Edit: På den anden side kan jeg godt se på EUs kort over korridorer, at den lyserøde korridor mellem Skandinavien og Middelhavet går via Hamburg. Når jeg ser på kortet, synes jeg stadig, strækningen mellem København og Hamburg er underligt diagonal i sydvestlig retning, og det havde været lige så logisk at koble den på den røde korridor mellem Nordsøen og Baltikum.

Baggrunden for korridorerne kan læses på http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/ten-t-corridors_en.htm .


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak