Efterlyning af Fodplade-billede? Litra N

af Bjarne Knudsen @, 16/9 2014, 08:19 (3511 dage siden) @ Steffen Dresler

D´herrer
Et eller andet hænger ikke sammen her.
1.
Der er intet Bw ved navn Bishofstein in områderne afgrænset af DBw (DB) og SAAR.
Eneste kendte lokalitet med det navn er i Schweiz.
Til gengæld er der Bw Bischofshofen, der også var kendt for sine BR52 Kondens og et utal af hensatte BR 42.
Dette Bw´s korrekte navn er Mainz-Bischofshofen og som navnet siger i Mainz (Rheinland-Pfalz).
SAAR var en selvstændig baneforvaltning, der først blev indlemmet i DB i 1957. Sikkert er at de ikke har afgivet lokomotiver til Belgien.
Der fremkom Restitutionsanfordringer bl.a. fra SNCB i Belgien efter krigen. Herefter blev et stører antal BR 52 samt en del BR 44 og 50 udset til evt. at skulle tilbageføres som kompensation.
Jeg er i besiddelse af samtlige disse lister fra DB. Aktuelt skete overførsel af de berørte loko frem til 1952.
Sikker er også at ingen af disse loko har fået revision i Tyskland efter krigen. Fast princip var at ved udløb af fristen blev det hensat (Z-gestellt) da man ikke ville ofre reparation på et loko, der derefter risikerede at skulle "tvangsudleveres" som nyrepareret.
Et godt eksempel på dette var også et meget stort antal BR 44, der efterhånden som de udløb blev hensat i Altenhundem. Den sidste store mængde af disse blev først udrangeret i 1960 nogle efter at have henstået i op til 15 år.
Jeg ved ikke hvor unøjagtighederne opstår man kan fremkomme med oplysninger om samtlige loko der er overleveret Belgien hvis det kan hjælpe


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak