Endnu et nyt elektrisk tog til intercitytrafik (Jernbanen i dag)
Men hvad får man ud af at togene mødes i kolding? Det tog sydpå man kan skifte til kommer fra københavn. Det er bare langsommere med flere stop og bluver overhalet i odense. De fleste vil sikkert bare tage det langsommere tog og undgå skift. Kommer man fra esbjerg er der jo andre tog til kolding.
Du har sat dig ind i den nye køreplan (K16), ikke?Togene til Flensburg kommer ikke fra København mere; men fra Ålborg. Togene til Sønderborg kommer fra København; men via Fredericia. Der kobles/skilles ikke i Kolding mere, så der er god grund til at skabe gode forbindelser i Kolding.
Jan
Nej jeg skriver udfra oplægget til drift i togfonden.
Men i det beskrevne tilfælde ville det give mere mening at skifte i fredericia, hvortil der går flere tog fra københavn. For mig at se lægger landets geografi mere op til en samkøring af regionaltog. Så kan man få tilnærmet s-togsdrift kbh-odense-aarhus. Og kun en smule langsommere. Flere passagerer, hvoraf mange kan droppe at huske køreplaner