Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endnu et nyt elektrisk tog til intercitytrafik (Jernbanen i dag)

af J. M. Nielsen, 27/1 2016, 20:07 (3037 dage siden) @ BoergeOf61

Men det har jo så den ulempe, at hvis to eller flere IC3 kobles sammen bliver højeste tilladte hastighed (ełler er man gået bort fra det?), bl.a. pga. øget bremselængde;

Jeg har mest set det modsatte, hvor kun ét togsæt benyttes nord for Århus, og nogle IC-tog standser på alle stationer nord for Hadsten. Det er ofte nok. Der mangler mest kapacitet mellem Århus og København i dagtimerne."

Jeg har undret mig en del over DSBs store fokus på driftkobling, (forstået som sammen og afkobling undervejs)

Fornyligt fandt jeg perron længderne og der ligger nok forklaringen. I f.eks. Aarhus er længden op til 260 m og det rækker til:
4 x ic3 togsæt af 58,8 m eller
3 x ic4 togsæt af 86,5 m

http://uk.bane.dk/db/filarkiv/17872/Bilag_3_6.pdf

Modsat jer andre mener jeg at have set op til 5 togsæt ic3-ir4 sammenkoblet om morgenen ved københavn H. Dvs ved otte tiden. Mener faktisk at have set 5x ic3

Mht hastigheden mener jeg I overser hvor længt man kan være i hhv Aarhus kbh, når man skal tilbage til og hente børn i den af byerne man kom fra. Hvert minut tæller.

De bedste hilsner


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak