Endnu et nyt elektrisk tog til intercitytrafik (Jernbanen i dag)
Men det har jo så den ulempe, at hvis to eller flere IC3 kobles sammen bliver højeste tilladte hastighed (ełler er man gået bort fra det?), bl.a. pga. øget bremselængde;
Jeg har mest set det modsatte, hvor kun ét togsæt benyttes nord for Århus, og nogle IC-tog standser på alle stationer nord for Hadsten. Det er ofte nok. Der mangler mest kapacitet mellem Århus og København i dagtimerne."
Jeg har undret mig en del over DSBs store fokus på driftkobling, (forstået som sammen og afkobling undervejs)
Fornyligt fandt jeg perron længderne og der ligger nok forklaringen. I f.eks. Aarhus er længden op til 260 m og det rækker til:
4 x ic3 togsæt af 58,8 m eller
3 x ic4 togsæt af 86,5 m
http://uk.bane.dk/db/filarkiv/17872/Bilag_3_6.pdf
Modsat jer andre mener jeg at have set op til 5 togsæt ic3-ir4 sammenkoblet om morgenen ved københavn H. Dvs ved otte tiden. Mener faktisk at have set 5x ic3
Mht hastigheden mener jeg I overser hvor længt man kan være i hhv Aarhus kbh, når man skal tilbage til og hente børn i den af byerne man kom fra. Hvert minut tæller.
De bedste hilsner