Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Åbningen af letbanen aflyst i Århus (Generelt)

af UTJ, 25/9 2017, 02:07 (2405 dage siden) @ Peter Christensen

Nu har jeg arbejdet sammen med Claus og i tiden i Bdk fik Claus skaffet de fornødne bevillinger til at gennemføre alle de seneste ti års sporfornyelser mv. Det skete stort set hen over hovedet på dele af den siddende direktion, men med fuld opbakning fra departementet.

Jeg tror nu nok at man skal regne med at Letbanen er blevet bygget netop på grund af den ihærdighed og risikovillighed som er lagt for dagen. Risiko forstået som risiko for egen stilling og næring, ikke i forhold til sikkerhed. Men gerne i opposition til papirvældet, som muligvis især giver jobsikkerhed for TRS, som jo er en helt anden sikkerhed, men højt prioriteret hos visse typer embedsmænd. Og som sagt skal man ikke hovere over manglende tilladelse, hvis man blot kender overfladisk til den arbitrære sagsbehandling TRS lægger for dagen og til en vis grad også giver udtryk for at den slags er genstand for. TRS kunne, som du nævner, jo have vejledt og samarbejdet om det - det er nyt for begge parter og så skal man ikke sidde med armene over kors. TRS kunne også have arbejdet over, for det er TRS selv der bestemmer hvor mange meter bunke papir de skal gennemlæse (og muligvis forstår, muligvis ikke).

Alle ved at IC4 var/er et politisk og finansielt projekt som skulle holdes i live. Der er fyret mange gode folk i DSB (eller også er de smuttet selv). Det korte eller lange af den tid er, at man bliver nød til at arbejde positivt med den stillede opgave uanset hvor håbløs den end er, indtil man har et andet job.

PC: den profil du ser er en risikovillig person som gennemfører den stillede opgave, hvor umulig den end er - det er faktisk den slags jernbanen har for få af. De risikoaverse er der rigelig af og det er dem som bliver hængende og har fordyret og ødelagt dansk jernbanedrift.

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak